Інтерв’ю з експертом: Холодні та гарячі бекапи

OS backup
31.03.2025

Резервне копіювання – це не просто створення копій файлів, це гарантія безпеки та збереження вашої інформації. Уявіть, що ви втратили всі свої дані через технічну помилку, вірусну атаку або випадкове видалення, а ще гірше через ворожу атаку країни-агресора.  Щоб уникнути повної втрати даних, необхідно мати надійну систему резервного копіювання.

Сьогодні ми поговоримо не просто про резервне копіювання, а розглянемо два основних типи бекапів: холодні та гарячі. Ми вирішили зробити це у новому форматі – інтерв’ю з експертом, та попросили допомоги у технічного директора Hostpark Олександра Сахошко. Він розкаже, в чому полягають відмінності між цими типами бекапів, які їхні переваги та недоліки, а також як правильно їх використовувати.

Олександр має багаторічний досвід роботи в сфері інформаційних технологій і знає все про резервне копіювання. Він поділиться з нами своїми знаннями та дасть практичні поради, які допоможуть вам захистити ваші дані.

Олександре, як би ви коротко охарактеризували поняття резервного копіювання?

Вітаю всіх! Якщо дуже коротко, то це програмно-апаратний комплекс, який дозволяє доволі швидко відновити працездатність сервера, або всієї інфраструктури до моменту, коли були створені останні резервні копії.

Що ж таке холодні та гарячі бекапи, і в чому їх основна відмінність?

Холодними бекапами називають такі резервні копії, до яких звертаються дуже рідко. Гарячі, в свою чергу, найчастіше роблять для убезпечення себе та бізнесу від неочікуваних ситуацій з втратою даних. Холодні бекапи краще використовувати для зберігання даних, які дуже рідко змінюються, наприклад, сховище медіафайлів. А от гаряче бекапування – ідеальний варіант для серверів з БД, документами та навантаженого робочого середовища.

Які переваги та недоліки кожного з цих типів бекапів?

Давайте розпочнемо з “холодного” типу. Найбільша перевага полягає у дуже довгому часі зберігання резервних копій, так як вони не знаходяться у мережевому сховищі після створення. Такі копії зберігаються на окремих носіях, жорстких дисках або плівці, і можуть бути перенесені в більш надійне та безпечне місце. Стосовно “гарячих” бекапів можу сказати, що їх основна перевага – це оперативний доступ до даних, у разі необхідності їх відновлення. Це дозволяє дуже швидко відновити роботу сервера станом на той час, який бекап було обрано. Саме це дозволяє виявити уражену зловмисним ПЗ копію та виключити її з переліку. Недоліками “холодного” бекапування можуть бути такі моменти – відносно довгий час для відновлення серверів та/або даних, відсутність гнучкого вибору копії для відновлення, може потребувати місця для зберігання носіїв бекапів. Слабкою стороною “гарячих” бекапів є момент залежності від сховища, яке, за умови виходу з ладу, може знищити всі резервні копії в наявності. Тому, для забезпечення надійності таких сховищ використовують методи резервування по типу RAID-масивів та спеціалізованих типів мережевих сховищ.

В яких випадках краще використовувати холодні бекапи, а в яких – гарячі?

Як я вже казав раніше, холодні бекапи краше використовувати для зберігання статичних або рідко змінюваних даних (мультимедіа, документація, тощо). Гарячі бекапи ідеально підходять для середовища підвищеного ризику, по типу БД, середовищ розробки та робочих станцій користувачів.

Як Hostpark  використовує холодні та гарячі бекапи у своїй роботі?

В більшості випадків ми використовуємо саме “гарячі” бекапи. Це обумовлено тим, що у нас постійно та активно проходять зміни у наявних даних – пошта, бухгалтерія та ще багато дрібних об’ємів даних, які вносяться в наші реєстри щоденно та щогодинно. Нам дуже важливо мати змогу швидко “стати на рельси” після можливого виходу з ладу якогось технологічного сервера. “Холодні” бекапи використовуються не так часто, в основному для зберігання конфігурацій наших технологічних серверів та деяких даних. Певна кількість наших клієнтів також користується “холодними” бекапами для власних задач.

Як часто потрібно робити бекапи, і які фактори на це впливають?

Це залежить від багатьох факторів. Єдине, що я скажу зі 100% впевненістю – бекапи треба робити і мати декілька варіантів для відновлення. Завдяки тому, що ми маємо багато точок відновлення з бекапу, можливо відновитись до того моменту, поки сервер працював стабільно.

Які методи резервного копіювання ви рекомендуєте?

МИ радимо те, чим самі користуємось, а саме Veeam Backup & Replication. Ізольоване середовище, великий вибір типів сховищ, гручке налаштування бекапування і можливість відновлення якогось окремого файла. Хочу додати ще одну перевагу – цей програмний комплекс чудово інтегрується із хмарними середовищами, як-то VMware Cloud. Дуже зручно.

Які помилки найчастіше допускають при створенні бекапів?

Найчастіше? Мені здається, що це може бути відсутність розуміння різниці між снепшотами (snapshot) та бекапами. Неможливо відновити сервер зі снепшоту у разі пошкодження самого сервера. Снепшот дозволяє повернутись назад до моменту його створення. Друга помилка – нерегулярні бекапи. Інформація теж має свій строк актуальності і її треба оновлювати разом з бекапами. Одна з найсмішніших помилок – це тримання бекапів важливої інформації на тому самому сервері.

Які поради ви можете дати користувачам щодо вибору оптимального типу бекапу?

Поради найпростіші – регулярні бекапи на надійних сховищах з доступом до кінцевих серверів. Під надійними сховищами я маю на увазі ті, які ізольовані від зовнішнього світу, мають апаратне резервування носіїв (RAID5/6, як мінімум, краще спеціалізовані мережеві сховища) та ПЗ для керування завданнями по створенню резервних копій.

Які інструменти та технології Hostpark використовує для створення бекапів?

Як це було сказано раніше, ми використовуємо продукти компанії Veeam. Переваги та гнучкість дозволяють нам реалізувати майже будь-яку задачу, що відноситься до резервного копіювання.

Як ви вважаєте, чи достатньо уваги приділяється питанню резервного копіювання сьогодні?

Не хочу мати вигляд параноїка, але, недостатньо… особливо у наш час, коли інформація цінніше за будь-яку дорогоцінність. Зберігайте свої “золоті документи” у надійному місці, краще у декількох.

Дякуємо Олександру за змістовні відповіді! А якщо у вас виникли додаткові питання ви можете задати їх за телефоном 096 785 0101. Наші менеджери, а може й сам Олександр, з радістю вас проконсультують!

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 167

No votes so far! Be the first to rate this post.

Інші статті

Відгуки

Review logo

Протягом декількох років співпрацюємо з компанією Hostpark. Дуже задоволені злагодженою роботою! Компанія завжди надає якісні послуги та пропонує вигідні умови. Техпідтримка швидко реагує на запити, якщо потрібно, проводить консультації та роз'яснення. Якщо виникають технічні питання, спеціалісти оперативно все вирішують! Можемо сміливо рекомендувати!

З повагою,
Директор ТОВ "Астелит"
Михайло Савінов

Review logo

AVA Group рекомендує компанію Hostpark, як надійного партнера, перевіреного часом. Ви завжди стоїте на захисті інтересів свого клієнта, і це не може не радувати. Бажаємо вам розвитку та процвітання!

З повагою,
Президент AVA Group
Максим Шевчук

Review logo

ТОВ «СІЕФДЖІ Трейдинг» висловлює подяку ТОВ «ХОСТ ПАРК ГРУП» за успішну реалізацію проекту з впровадження нового хостингу віртуальної інфраструктури на базі дата центру Atman. За три роки співпраці ТОВ «ХОСТ ПАРК ГРУП» проявили себе як експерти у своїй сфері, в проектах були задіяні сертифіковані інженери та кваліфіковані технічні спеціалісти. Фахівці ТОВ «ХОСТ ПАРК ГРУП» активно брали участь в проектуванні, побудові інфраструктури згідно з вимогами проекту, у розвитку та розширенні дата центру, у активному його супроводі. Інженерна підтримка в самому дата центрі надавалося своєчасно та на відповідному професійному рівні, впровадження нових потужностей виконувалось максимально якісно та у найкоротші терміни. Хочемо відзначити високий професійний рівень фахівців ТОВ «ХОСТ ПАРК ГРУП» та подякувати за оперативне та якісне виконання проекту. Всі роботи виконані в повному обсязі відповідно до договірних зобов’язань і технічного завдання та з дотриманням строків. Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.

З повагою,
Директор департаменту розвитку та підтримки бізнесу
ТОВ "СІЕФДЖИ Трейдінг"
Чернявський В. Ю.

Review logo

Переїзд дата-центру в інше приміщення в Україні і в мирному житті було непростим завданням. А коли це переміщення за кордон та ще і в умовах війни – це взагалі виклик. Але завдяки Команді Hostpark ми пройшли цей процес максимально безболісно. УНІВЕРСАЛ БАНК — це великий український роздрібний банк, майже 10 мільйонів громадян України є нашими клієнтами та відданими шанувальниками нашого мобільного застосунку monobank. Забезпечення безперебійного доступу наших клієнтів до своїх коштів завжди було для нас найвищим пріоритетом. Але з початком повномасштабної війни виконання цієї задачі надзвичайно ускладнилось - всі наші дата-центри розміщувались на території України та наражались на небезпеку. Було прийнято рішення на базі того мережевого та серверного обладнання, що ми мали, швидко створити повноцінний дата-центр в Європейському Союзі. Для цієї задачі ми потребували компетентного партнера з досвідом роботи як в Україні, так і в ЄС -і таким Партнером для нас стала Компанія HOSTPARK. Команди УНІВЕРСАЛ БАНКУ та НOSTPARK ретельно розробили план переміщення частини критичної ІТ-інфраструктури Банку з України в ЄС, визначились з місцем розміщення цього обладнання в ЄС, вирішили всі супутні митні та організаційні питання в Україні та в ЄС - і реалізували цей план міграції, уникнувши простоїв та зберігаючи повну керованість процесом. Наразі наше обладнання розміщене в одній з країн ЄС, в спеціалізованому дата-центрі, який відповідає всім найвищим галузевим стандартам, наші дата-центри в Україні та в ЄС з'єднані потужними каналами передачі даних (одним з провайдерів яких є, знов таки, Компанія HOSTPARK) і вже тривалий час ми переконалися у надійності цієї інфраструктури на практиці. Окремо хочемо відзначити постійну підтримку ми завжди були на зв'язку з Командою HOSTPARK, всі питання вирішувалися оперативно та професійно. Щиро рекомендуємо Компанію HOSTPARK як надійного Партнера для тих, хто прагне забезпечити своїй ІТ-інфраструктурі максимальний рівень стабільності та захищеності.

З повагою,
Т.В.О. Голови Правління
АТ «УНІВЕРСАЛ БАНК» Валерій ЗАДОРОЖНИЙ

Нам довіряють

Залишились питання?

Спитайте нас і наші менеджери зв’яжуться з Вами в найближчий час.